Miért is rendelnek droppo csepphintát az alapiskolák? Megkérdeztem....
Ezt a választ kaptam, olvassátok...
A magatartási és tanulási zavarok hátterében az idegrendszer éretlensége áll, mely az érzékszervek által felvett információk összehangolásának alacsony színvonalában nyilvánul meg. A tudatosan alkalmazott mozgásformákkal az idegrendszer más és más területeit stimuláljuk. A mozgásfejlesztés célja, hogy a speciális gyakorlatok által a központi idegrendszerben új kapcsolatok alakuljanak ki. A csepphinta segítségével könnyen ingerelhető a vesztibuláris idegrendszer, pörgésekkel forgatásokkal. Használom a beszéd-mozgás integráció kialakítására mondókázással. Az autista gyerekeknek egy kuckó, elvonulási lehetőség. Relaxációs gyakorlatokra is alkalmas, a ringatás, lassú hintázás közben.
A felsős gyerekek is nagyon szívesen hintáznak benne, van aki mozgásban könnyebben tanul, memorizálásban segíti. Egy jó motiválási lehetőség is, mert nagyon szeretnek benne hintázni a gyerekek.
Azt hiszem bátran állíthatom, hogy nagyon nagy segítség lenne, ha több alapiskolában megtalálhatók lennének csepphintáink és a gyerekeknek módjukban állna a fejlesztés ilyen játékos módját is megtapasztalni.
Köszönöm a bizalmat Dömsödi Széchenyi István Általános Iskola.
Gabriella